Почаевская богородица. Что значит почаевская икона? Последствия Перестройки в жизни лавры

Описание иконы Божьей Матери «ПОЧАЕВСКАЯ»

История этой чудотворной иконы Богоматери неразрывно связана с Почаевским монастырём в честь Успения Пресвятой Богородицы (Украина). На горе, где ныне расположена Успенская Почаевская лавра, в 1340 году поселились два инока. Однажды один из них после молитвы пошёл к вершине горы и вдруг увидел Богородицу, стоящую на камне, словно объятую пламенем. Он позвал другого инока, который был также удостоен созерцать чудесное явление. Третьим свидетелем видения был пастух Иоанн Босой. Увидев необычный свет на горе, он поднялся на неё и вместе с иноками стал прославлять Бога и Его Пречистую Матерь.

После того, как явление исчезло, на камне, где стояла Богородица, остался отпечаток Её правой стопы. Отпечаток этот сохранился до сих пор и всегда наполнен водой, которую чудесным образом источает камень. Вода в стопе не оскудевает, несмотря на то, что многочисленные паломники постоянно наполняют ею свои сосуды для исцеления от недугов.

Сама же Почаевская икона Божьей Матери появилась в обители следующим образом. В 1559 году митрополит Неофит из Константинополя, проезжая через Волынь, посетил жившую в имении Орля, недалеко от Почаева, дворянку Анну Гойскую. В благословение он оставил ей привезённую из Константинополя икону Богородицы. Вскоре стали замечать, что от Почаевской иконы Богородицы исходит сияние. Когда в 1597 году перед иконой исцелился брат Анны Филипп, она передала образ инокам, поселившимся на Почаевской горе.

Через некоторое время на скале была выстроена церковь в честь Успения Божией Матери, ставшая частью монастырского комплекса. За свою историю Почаевский монастырь претерпел немало бедствий: притеснялся лютеранами, подвергался нападению турок, попадал в руки униатов, но благодаря заступничеству Божией Матери все невзгоды были преодолены.

На списках чудотворной Почаевской иконы Пресвятой Богородицы часто изображают камень с отпечатком стопы Божией Матери.

_____________________________________________________

Молитвы к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Почаевская»

Молитва первая перед Почаевской иконой Божьей Матери

О, Всемилостивая Госпоже, Царице и Владычице, от всех родов избран­ная, и всеми роды небесными и зем­ными ублажаемая! Воззри милостивно на предстоящий пред святою иконою Твоею и усердно к Тебе моля­щийся народ сей, и сотвори предстательством и заступленном Твоим у Сына Твоего и Бога нашего, да никтоже изыдет отсюду упования своего тощ и посрамлен в надежде своей, но да приимет кийждо от Тебе вся, по благому изволению сердца своего и по нужде и потребе своей, во спасе­ние души и во здравие телу. Призри благосердием, Всепетая Богородице, и на обитель сию, Твоим именем нарицающуюся, юже от лет древних возлюбила еси, избравши ее в достоя­ние себе, и неоскудно источающи токи исцелений от чудотворныя иконы Твоея и от приснотекущаго источни­ка, в следе стопы Твоея, нам открытаго, и сохрани ю от всякаго прилога и навета вражия, якоже древле сохра­нила еси Твоим явлением целу и неврежденну от лютаго нашествия агарянскаго, да выну воспевается и славит­ся в ней Пресвятое Имя Отца и Сына и Святаго Духа, и Твое преславное успение, во веки веков. Аминь.

Молитва вторая перед Почаевской иконой Божьей Матери

Царице наша Преблагая, Владычи­це Преблагословенная, Надеждо на­ша Богородице! К Тебе умиленно ны­не притекаем, и сокрушенною душею и смиренным сердцем молим Тя, Все­петая, пред Пречистым Твоим обра­зом: помяни щедроты Твоя древния, яже от Тебе зде бывшия, и якоже иногда явилася еси на скале Почаевстей, в столпе огненнем, от камене цельбоносную воду источающи, сице и ныне предстани нам, Мати многомощная, и теплотою Богоматерния любве Твоея согрей сердца наша окамененная, слезы любве и покаяния нераскаяннаго от очей наших исторгающи. Ты бо едина еси Заступница наша Богодарованная: Тя убо молим, избави от всех бед, от всякия напасти, болезни и скорби, рабы Твоя, предстательством великаго о нас ходатая и молитвенника Твоего, всеблаженнаго отца нашего Иова, угодника Тво­его Почаевскаго, егоже молитве яве внимала еси на воздусе иногда, егда всеславным и страшным явлением Твоим избавила еси обитель Твою от нашествия и обложения агарянскаго. Призри благосердием, Всепетая, призрением милостиваго Твоего заступления и на все царство и страну нашу, и на вся люди Твоя излей богатыя Твоя милости: разсеянные со­бери, неверныя же и иноверныя, во странах наших, на путь истинный настави, отпадшия от благочестивыя отеческия веры паки возврати и со­причти их Святей Твоей Православней и Кафоличестей Церкви; в семей­ствах наших мир утверди, старость поддержи, юныя настави, младенцы воспитай, сирыя и вдовицы заступи, плененныя свободи, болящия уврачуй, на судищи и в темницах, и в заточениих, и в горьких работах сущих помяни, ограждающи ны выну, посещающи и утешающи токами чудес и знамений многоразличных, яже при­сно изливаеши всем от святыя иконы Твоея цельбоносныя. Даруй, Всебла­гая, земли плодородие, воздуха благорастворение и вся, яже на пользу нашу дары благовременныя и благопотребныя, молитвами избранных угодников Твоих, благодатный Твой лик на святей иконе Твоей окружа­ющих: Илии богоглаголиваго, святаго архидиакона Стефана первостра-дальнаго, преподобнаго Авраамия всеблаженнаго, и богомужнаго Мины мученика многоименитаго, и с ними купно святых и праведных жен: Па­раскевы прехвальныя, Ирины преблаженныя и святыя Екатерины велико­мученицы многострадальныя, и всех святых. Егда же приспеет наше от жития сего отшествие и к вечности переселение, сице предстани нам, Преблагословенная, якоже иногда благопоспешила еси обители Твоей во спа­сение во время брани Збаражской, и Твоим теплым ходатайством даруй нам христианскую кончину живота нашего безболезненну, непостыдно, мирну и Святых Таин причастну; да якоже в сей жизни, сице и в будущем веце сподобимся вси, молитвами Тво­ими, безконечныя небесныя жизни во Царствии возлюбленнаго Сына Тво­его, Господа Бога и Спаса нашего, Иисуса Христа, Емуже подобает вся­кая слава, честь и поклонение, во веки веков. Аминь.

Молитва третья перед Почаевской иконой Божьей Матери

О, Пресвятая Дево, Владычице Бо­городице! Благодарю Тя от всего сердца моего, яко сподобила мя еси грешнаго и недостойнаго раба Твоего предстати зде и покланятися на святей горе Твоей. О, коликих благ удостоихся тако многогрешный аз милосерди­ем Твоим. Вижду, Пречистая, и ужасаюся, и истаевает дух мой, зря воочию многоцелебный сей источник благодати Твоея, егоже издревле во следе святыя стопы Твоея неизреченно явила еси, и всеблагоговейно покланяемся на месте, идеже стоясте Девичестии нозе Твои, молю Тя, благосло­венная Надеждо и Спасение душ и телес наших: омый мя цельбоносною водою Твоею от всякия скверны плоти и духа, утоли благодатными струями Твоими вся страсти моя сердечныя, уврачуй каплями от приснотекущaгo источника Твоего вся недуги моя телесныя, да, Тобою наставляемый, врачуемый и избавляемый, воспеваю Тебе всеусердно: Радуйся, источниче радости непрестаемыя, радуйся, точе доброты неизреченныя. Радуйся, вож­делений нечистых потопление, радуй­ся, скверн всяких измовение. Радуйся, струе световиднейшая во здравие верным от горы приосененныя чащи благодать исцелений подавающая, радуйся, росо небесная, свыше токи премуд­рости жаждущим истиннаго познания ниспосылающая. Радуйся, похвало Почаевская, спаси ны, молящияся Тебе, Надеждо наша и утешение. Аминь.

Молитва четвертая перед Почаевской иконой Божьей Матери

К Тебе, о Богомати, молитвен­но притекаем мы, грешнии, чудеса Твоя во святей Лавре Почаевстей явленная гюминающе и о своих сокрушающеся прегрешениих. Вемы, Владычице, вемы, яко не подобаше нам, грешным, чесого просити, токмо о еже Праведному Судии беззакония наша оставити нам. Вся бо, нами в житии претерпенная, скорби же, и нужды, и болезни, яко плоды падений наших, прозябоша нам, Богу сия на исправле­ние наше попущающу. Темже вся сия истиною и судом Своим наведе Господь на грешныя рабы Своя, иже в печалех своих к заступлению Твоему, Пречистая, притекоша и во умилении сер­дец к Тебе взывают сице: грехов и беззаконий наших, Благая, не помяни, но паче всечестныя руце Твоя воздвигши к Сыну Твоему и Богу предстани, да люте соде­янная нами отпустит нам, да за премногия неисполненная обе­щания наша лица Своего от рабов Своих не отвратит, да благодати Своея, спасению наше­му пособствующия, от душ наших не отъимет. Ей, Владычице, буди спасению нашему Ходатаица и, малодушия нашего не возгнушавшися, призри на стенания наша, яже в бедах и скорбех наших пред чудотворным Твоим образом возносим. Просвети умиленными помыслы умы наша, веру нашу укрепи, надежду ут­верди, любве сладчайший дар сподоби нас прияти. Сими убо, Пречистая, дарованьми, а не болезньми и скорбьми живот наш ко спасению да возводится, но от уныния и отчаяния души наша ограждающи, избави нас маломощных от находящих на ны бед, и нужд, и клеветы человеческия и болезней нестер­пимых. Даруй мир и благоустро­ение жительству христианскому предстательством Твоим, Влады­чице, утверди православную веру в стране нашей, во всем в мире. Церковь Апостольскую и Собор­ную умалению не предаждь, уставы святых отец на веки непо­колебимы сохрани, всех к Тебе притекающих от рова погибельнаго спаси. Еще же и ересию прельщенных братии наших или веру спасительную в греховных страстех погубивших паки ко ис­тинней вере и покаянию приве­ди, да вкупе с нами Твоему чудотворному образу поклоняющеся Твое предстательство исповедят. Сподоби убо нас, Пречи­стая Госпоже Богородице, еще в животе сем победу истины Тво­им заступлением узрети, сподоби нас благодатную радость прежде кончины нашея восприяти, якоже древле насельники почаевстии Твоим явлением победители и просветители агарян показала еси, да вси мы благодарным сердцем вкупе со ангелы, и про­роки, и апостолы, и со всеми святыми Твое милосердие про­славляюще, воздадим славу, честь и поклонение в Троице певаемому Богу Отцу, и Сыну, и Свято­му Духу во веки веков. Аминь.

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Почаевская»

Тропарь, глас 5

Пред святою Твоею иконою, Влады­чице, молящиися исцелений сподобля­ются, веры истинныя познание приемлют и агарянская нашествия отража­ют. Темже и нам, к Тебе припадающим, грехов оставление испроси, помыслы благочестия сердца наша просвети, и к Сыну Твоему молитву вознеси о спасе­нии душ наших.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и почитаем честную икону Твою, юже от лет древних на горе Почаевстей просла­вила еси.

________________________________________________

Акафист Пресвятой Богородице, перед Ея иконой, именуемой «Почаевская»

Кондак 1

Взбранной Воеводе родов хри­стианских и страны нашея извес­тней Избавительнице хвалебныя песни принесем, вернии, на свя­тей горе Ея собравшеся; Ты же, яко имущая милосердие неизре­ченное, О Владычице Богородице, моления нашего пред чудотвор­ным Твоим образом возносимаго не отвержи, да в умилении сер­дец зовем Ти: Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Икос 1

Архангел Гавриил первее ра­дуйся тебе приношаше, Владычи­це, егда зачатие Сына Божия благовествоваше, по преславнем же Успении Твоем вся Небесныя силы туюжде хвалу на Небеси Тебе непрестанно приносят; како убо мы, грешнии, своя гласы с гласы Безплотных совокупити дерзнем? Обаче милосердие Твое ко всем кающимся поминающе, устне наша со страхом и любовию отверзаем, глаголюще сице: Радуйся, милости бездно; Радуйся, любве неистощимое море. Радуйся, рода христианскаго Благая Предстательнице; Радуйся, обители Почаевския стено нерушимая. Радуйся, православныя люди на гору Почаевскую узами любве привлекающая; Радуйся, всякую печаль от душ их отгоняющая. Радуйся, Еяже чудотворный образ, яко звезда, от горы Почаевския нас путеводствует; Радуйся, Ейже возносимыя мо­литвы страстныя прилоги вскоре отражают. Радуйся, явлением Своим на горе сей люди утешившая; Радуйся, след стопы Твоея на ней нам оставившая. Радуйся, верных присное де­рзновение; Радуйся, сумнящихся доброе утверждение. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 2

Видевше пустынницы почаевстии и простец Иоанн босый Пресвятую Богородицу на скале во огненном столпе явльшуюся, след стопы Ея налобызаху и водою, зде камени истекшею, окропляяся, вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый о яв­лении Твоем, Владычице, ищуще, в сицевом уповании утверждает­ся, яко первее от агарян, послежде от еретиков оплот Пра­вославия на горе Почаевстей утвердити благоволила еси, сего ради в Твой святый храм приходяще, теплою верою сердца наша исполняем, глаголющи: Радуйся, истинныя веры утвер­ждение; Радуйся, зловерия явное обли­чение. Радуйся, древле в Неопалимей Купине Синайстей известившаяся; Радуйся, христианом в столпе огненном зде явившаяся. Радуйся, яко в пещи горящей, росою спасении, Авраамстии отроцы Тя предвозвестиша; Радуйся, яко водою от следа стопы Твоея исцелении благо­дать Твою проповедаша. Радуйся, землю нашу, древле от агарян разоренную, явлением Твоим тогда утешившая; Радуйся, и ныне многими знаменьми молящияся зде ободряю­щая. Радуйся, кающихся скорое услышание; Радуйся, подвизающимся по­мощь и прибежище. Радуйся, и неведущих вразум­ление; Радуйся, и малодушных укреп­ление. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 3

Силу сугубыя благодати явила еси, Владычице, на горе Почаевстей, егда место явления Твоего по триех стех летех чудотворною иконою Своею обогатила еси, юже рукою святителя Неофита Еллина, из Москвы грядущаго, первее боярине Анне даровала еси, потом же от нея во обитель Почаевскую прияла еси, радую­щимся людем и поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи в дому своем икону Твою, Владычице, бояриня Анна, и исцеление от нея слепорож­денному брату своему Филиппу бывшее уведевши, абие духом ревности о славе Твоей возгоре и обитель из камене во имя Пречестнаго Успения Твоего пу­стынником почаевским устрояет, в ней же чудотворному образу Твоему поклоняющися взывает сице: Радуйся, сокровище богатное в Твоей святей иконе нам препо­давшая; Радуйся, святителя рукою да­рованным образом Твоим землю нашу освятившая. Радуйся, души наша от земнаго богатства отвращающая; Радуйся, Славу Божию пети нас научающая. Радуйся, яко чудеса Твоя зряще, к Небеси сердцы своими восхищаемся; Радуйся, яко во обители Твоей, аки в преддверии рая обретаемся. Радуйся, православныя люди иконою Твоею утешившая; Радуйся, от всех стран молящияся люди во обитель Почаевскую призывающая. Радуйся, еюже вера умножается; Радуйся, еюже уныние отгонится. Радуйся, иноков почаевских присное Радование; Радуйся, мирских людей непо­стыдное Упование. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 4

Буря еретическаго неистовства на святую обитель Твою устре-мившися, Владычице, святую икону Твою рукою злых иконо­борцев пленивши и на злохуление тех подвигши, вскоре гневом Божиим удержана бысть, егда невидимая сила безстудне пиршествующия хульники, аки Артаксеркса и Ирода, сляче и в недуг вверже, над святынею Твоею ругавшихся и не уведевших пети: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша иноцы почаевстии и вси православнии людие, яко святая икона Твоя по седминадесятих летех еретическаго пленения во святую обитель от посрамлен­ных хулителей возвращается, абие на сретение ея изыдоша и плач свой на радость преложше, вопияху Тебе: Радуйся, христианом прибе­жище; Радуйся, еретиков обличение. Радуйся, обитель Почаевскую иконы Твоея до конца не лишив­шая; Радуйся, злохуление иконобор­цев посрамившая. Радуйся, яко в бедах не унывати и нас научаеши; Радуйся, яко Правосудию Божию веровати нам повелеваеши. Радуйся, Еюже Православие во стране нашей утвердися; Радуйся, Еюже и вся вселен­ная воплощенную истину прияти сподобися. Радуйся, долготерпение Божие подражающая; Радуйся, в терпении люди Твоя утверждающая. Радуйся, яко смиреннии Тобою утешение приемлют; Радуйся, яко горделивии То­бою смиряются. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 5

Боготечная звезда ищущим спасения явилася еси, Владычи­це, к Солнцу Правды сих приво­дящая, якоже бо в земнем житии Твоем о людех Предстательница к Сыну Твоему в Кане Галилейстей показалася еси, тако и по преславном Твоем на Небеса отшествии, моления о верных от конец земли приносимая к Сыну Твоему возносиши и зде, на горе Почаевстей, исцеления многораз­личная от Него людем подаеши, вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша людие, на гору Почаевскую, якоже в древняя, тако и в последняя лета притекающии, множества исцелений, Тобою по­даваемая, в желании спасения души своя утверждаху и о гресех своих покаяние теплое приношаху, вопиюще Тебе: Радуйся, слепых прозрение и хромых исцеление; Радуйся, бесных от демонов избавление. Радуйся, плененнаго инока во обитель Твою на воздусе чудесне возвратившая; Радуйся, младенца Симеона предумерша по молитве старицы воскресившая. Радуйся, яко в сих знамениих сила древних чудес Твоих людем паки явися; Радуйся, яко исцеления от святыя иконы Твоея и в послед­няя дни не оскудеша. Радуйся, во всем мире источ­ник исцелений от святых икон Твоих подающая; Радуйся, паче сих духовными дарованьми молящияся обогаща­ющая. Радуйся, Еюже православнии роди хвалятся; Радуйся, к Еяже помощи и маловернии притекают. Радуйся, земнородных упова­ние; Радуйся, Небесных чинов радование. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 6

Проповедницы славы Пречистыя Девы явишася агаряне на обитель Почаевскую нашедшии и видения Пречистыя Богородицы с преподобным Иовом первее не уразумевшии; егда бо стрелы, от них пущаемыя, паки на ня устремишася, абие силу Владычицы проразумевше и покаяние о бе­зумии своем принесше, верою возопиша: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия видение Твое, Влады­чице, на горе Почаевстей, егда братия обители, зело от агарян осаждаема, с велиим воплем мо­ление пред святою Твоею ико­ною и пред ракою преподобнаго Иова возношаше, егда же братия агаряны, видением сим смятенныя и бежащия, виде, абие с веселием воспе Тебе сице: Радуйся, Избавительнице наша и спасение; Радуйся, рода христианскаго присное вспоможение. Радуйся, нечестивыя враги от Твоея святыни отгнавшая; Радуйся, в покаяние их приво­дящая. Радуйся, Еяже и невидимии спасения нашего врази трепещут; Радуйся, Ейже Святии Ангели и преставльшиися праведницы на Небеси поклоняются. Радуйся, преподобнаго Иова в молитву с Собою приемшая; Радуйся, агаряны ко Святому Крещению видением Своим при­ведшая. Радуйся, яко Тобою вернии страх смертный в конец отложиша; Радуйся, яко Тебе ради нецыи от агарян богобоязненнии иноцы зде явишася. Радуйся, истины присное изъ­явление; Радуйся, заблуждающимся до­брое вразумление. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 7

Хотящи желание Вечнаго Живота возгрети в сердцах христи­анских, Пресвятая Богородица болящия чудесы Своими исцеляет, бесы изгоняет, плененныя свобождает, мертвыя воскрешает, да мы вси, силу Божию уразумевше, земная возненавидим и о душах своих попечение прило­жим, непрестанно вопиюще Бо­гу: Аллилуиа.

Икос 7

Новыя и тягчайшия беды претерпе обитель Почаевская, егда вкупе со всею страною от Пра­вославия лестию отторженная во обладание еретиков вдадеся, обаче прошедшим стом и десятим летом паки православным христианом вдана бысть, в нюже православнии иноцы, пришедше и святыя мощи преподобнаго Иова из-под спуда изъемше, к чудотворному образу Владычицы припадаху, глаголюще: Радуйся, Православия защит­нице; Радуйся, еретиков обличитель­нице. Радуйся, обитель Твою до конца не оставившая; Радуйся, страху Божию нас научающая. Радуйся, яко предстательством Твоим страна Волынская паки ко Православию возвратися; Радуйся, яко от лет древних мнозии еретицы Твоим вразум­лением исправишася. Радуйся, во святую Лавру Твою верных на молитву паки призывающая; Радуйся, и неверныя зде поклонятися православней святыне научающая. Радуйся, Юже праведницы и праведнии непрестанно воспева­ют; Радуйся, в Нейже и падшии в покаянии притекают. Радуйся, отступников к вере возвращение; Радуйся, прельщаемых к свету истины возведение. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 8

Странное чудо зрим о Тебе, Богомати, елико бо телеснии недузи святыя Твоея иконы целова­нием и воды почаевския кропле­нием исцеляются, тако и душевныя страсти видением святыни Твоея отъемлются, вера утверждается и умиления сердца наша исполняются, поющих Богу: Ал­лилуиа.

Икос 8

Весь аз недостойный грехами исполнился, мирскому рассеянию вдався и о души своей вознерадев, обаче на святую икону Твою, Владычице, взирая, и про­свещение от нея безчисленным людем, зде приходящим, видя, паки на путь спасения устремляюся и в радости сердца воспеваю Ти сице: Радуйся, чистоты сокровище; Радуйся, милостей бездно. Радуйся, к Сыну Твоему о вер­ных моления выну приносящая; Радуйся, моления грешных не отвергающая. Радуйся, яко Тобою мнози от­чаяния греховнаго избегоша; Радуйся, яко призывающии имя Твое от падения страннаго возсташа. Радуйся, Еюже иконоборная ересь во вселенней посрамися; Радуйся, Еюже истинная вера Волынской стране возвратися. Радуйся, к подвигу целомуд­рия души возводящая; Радуйся, обидящим прощати научающая. Радуйся сердец наших умиле­ние; Радуйся, душ наших упование. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 9

Всякия отступства и еретиче­ская блуждания покаявшемуся народу земли Волынския отпу­стила еси, Владычице, и паки источник исце-лений от чудотворныя Твоея иконы от следа стопы Твоея на горе Почаевстей в православной Лавре Твоей людем открыла еси, токмо аще покаяние о гресех своих прине­сут Богу и о Твоей помощи не сумнящеся, возопиют ему: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия славы Твоея явишася, Владычице, слепии и хромии ис­целение от Твоея иконы, право­славным людем возвращенныя, приявшии, яко и еретической жене некоей болящей, Тя в по­мощь призвати и по исцелении истинную веру исповедати и облобызати, нам же вопити Тебе сице: Радуйся, Царя Небеснаго умоление: Радуйся, земных присное предстательство. Радуйся, от лютерских заблуж­дений жену некую недуга исце­лением отвратившая; Радуйся, вся люди во истине Православия уверившая. Радуйся, яко Тебе ради православнии людие столькраты прель­щения агарянская победиша; Радуйся, яко Тебе ради и совращеннии от латын паки право­славную веру облобызаша. Радуйся, к Нейже вси живу­щии молитвенно очи воздвизают; Радуйся, Юже и молящиися о упокоении умерших в помощь призывают. Радуйся, и от житейских нужд притекающия к Тебе изъемлющая; Радуйся, паче сих всякия нужды претерпевающим крепость дарствующая. Радуйся, христолюбивому во­инству во бранех вспоможение; Радуйся, на демоны воинству­ющим благое наставление. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 10

Спасти хотяше, Пречистая Богородица, препростую некую ста­рицу во ослеплении латынстем бывшую и внуку малую имущую, Православием убо просвещен­ную, но телесными очесы сле-потствующу, темже сима обема благое желание влагает, еже на горе Почаевстей чудотворному Ея образу поклонитися, идеже абие слепую отроковицу чудесне исцеляет и старицу православ­ную веру исповедати научает, вопиющую Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена нерушимая истинныя веры явилася еси, Владычице, зане якоже нечестивии еретицы от прославления Тебе, яко Истинныя Богородицы, со упорст­вом отвергошася, тако и православнии в вере Твоей тверди пребыша, и от молитв непре­станно Тебе приносимых николиже отвратитися восхощут, и сих ради еретических глагол во утеса своя приимати не дерзнут, но сердцем благодарным восхваляти Тя не престанут, глаголюще: Радуйся, Христианом отрадо и утешение; Радуйся, ангельским чином славо и поклонение. Радуйся, от льстивых глагол еретических нас отвращающая; Радуйся, памятованием мило­стей Твоих умы наша к Богу возносящая. Радуйся, святыя апостолы ко Успению Твоему на облацех воз­душных призвавшая; Радуйся, и грешныя люди в той день на гору Почаевскую в тысящах и тмах на всяко лето собирающая. Радуйся, Еяже ради христиане трудность пути, аки сладкое упо­коение, подъемлют; Радуйся, Еяже ради и ленивии подражати им тщатся. Радуйся, иноком сладость мир­скую забыти благодатию Твоею пособствующая; Радуйся, вспять озирающияся сновиденьми грозными устраша­ющая. Радуйся, Церкве Христовы лучшая диадимо; Радуйся, страны нашея щите неодолимый. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 11

Пение благодарное о Твоих, Владычице, благодеяниях во всем мире от христиан возносимое, аки фимиам к Небеси непрестанно восходящий помышляюще и наша убогая хваления не отвратити Тебе просим, еще же и благодать покаяния даровати Тебе молим, со упованием поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Свет живота временнаго и Вечныя Жизни упование явилася еси, Владычице, человеку некое­му в Бессарабии умрети имуще­му, но внезапу, по вкушении воды от святыни Почаевския, здраву бывшему, еже сродницы его видевше, со страхом и уми­лением Тебе воззваша: Радуйся, болящих исцеление; Радуйся, скорбящих слышание. Радуйся, Тобою бо смерть пришедшая отгнася; Радуйся, Тобою бо вера не-сумненная нам даровася. Радуйся, яко предвещание Гавриила пред очию нашею сбывается; Радуйся, яко от всех родов, по глаголу Твоему, ныне и присно ублажаешися. Радуйся, гору Почаевскую, яко место пребывания Твоего освя­тившая; Радуйся, аки вторый Назарет тую явившая. Радуйся, яже никогоже упова­ния отвратившая; Радуйся, всех молитвы тепле приемлющая. Радуйся, здравие нам подавающая; Радуйся, ко спасению нас воз­водящая. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утешение.

Кондак 12

Благодать исцелений и умиле­ния молитвеннаго от Твоея, Вла­дычице, иконы источаемая, да не вотще душам нашим будет, аще бо грех ради во окамененное бесчувствие впадохом; обаче, яко имущая власть мертвыя воскрешати, и наше пробуди душевное омертвение, и помыслом лучшим сердца наша озари, да греховную прелесть возненавидевше, воспо­ем Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса во обите­ли Почаевстей явленная, молим Тя, Владычице, лица Твоего от страны нашея не отврати, но и всем приходящим на святую гору Твою и милости от Тебе ищу­щим во благое прошение испол­ни, да вси воспоют Ти сице: Радуйся, всеправеднаго Бога умилостивление; Радуйся, христиан ко Христу дерзновение. Радуйся, торжество веры в Лавре Твоей являющая; Радуйся, сердца человеков любовию распаляющая. Радуйся, яко древним чудесем подобное зде видети людие сподобишася; Радуйся, яко гора сия, аки вторый Синай, в странах христи­анских прославися. Радуйся, Бога на земли явльшагося во чреве Твоем понес­шая; Радуйся, человеки молитвою Твоею к Богу возносящая. Радуйся, икону Твою, яко про­поведницу спасения во обители Твоей оставившая; Радуйся, след стопы Твоея, целебною водою исполняемый, чудесы прославившая. Радуйся, с Небесных высот на рабы Твоя призирающая; Радуйся, на благия деяния верныя наставляющая. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утеше­ние.

Кондак 13

О всепетая Мати Христа Бога, вся роды христианским любовию Себе всыновившая достойныя похвалы воспети Тебе недоумеем мы, грешнии, обаче любовию Твоею побеждаемии и к Твоему чудотворному образу очи своя возносяше, молим Тя: в борении и нуждах наших не остави чад Твоих, заступлению Твоему тепле верующих и Сыну Твоему вопи­ющих: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

_________________________________________________

Также читайте у нас на сайте:

Можете слушать в автомобиле, на даче, везде где у вас нет доступа к Православной литературе или другим материалам.

_________________________________

http://ofld.ru - Благотворительный Фонд «Лучик Детства» - это добрые и великодушные люди, объединившиеся вместе ради помощи детям, оказавшимся в трудной жизненной ситуации! Фонд поддерживает детей из 125 социальных учреждений 8 областей России, в том числе и малюток из 16 домов ребенка. А это дети-сироты из Челябинской, Свердловской, Курганской, Оренбургской и Самарской областей, а также дети Пермского Края, Республики Башкортостан и Удмуртской Республики. Основной задачей при этом остается обеспечение всем необходимым детей из домов ребенка, где находятся самые маленькие наши подопечные – детки в возрасте от 1 месяца и до 4 лет.

Икона Божьей Матери непосредственно связана с Почаевской Лаврой. Стоит сразу сказать об очень интересном факте – образ является представителем как католиков, так и православных христиан. Каждый год верующие отмечают празднование этой иконы, а происходит это 23 июля.

Прежде чем разобраться, о чем молятся Почаевской иконе Божьей Матери, узнаем, как выглядит образ. Написан лик масляными красками в строгом византийском стиле. В качестве основы используется обычная липовая доска, которая подбита внизу перекладинами из дуба, что предотвращает ее сгибание. Согласно существующей информации изначально была сверху покрыта тонкой серебристой пластиной, но со временем она потерялась. Украшение было заменено ризой из мелких жемчужин.

На иконе изображена Богоматерь с Богомладенцем на правой руке. В другой руке у нее находится плат, который прикрывает ноги и спину Христа. Младенец свою левую руку держит на плече у матери, а правой – благословляет. Божья Матерь склонила свою голову к Сыну, что символизирует ее безграничную любовь. Есть также две надписи в виде монограммы: Матерь Божья и Иисус Христос. На переднем плане изображена вершина горы с отпечатком ноги Богородицы.

История иконы Почаевской Божьей Матери

В 1340 году на горе, где сейчас расположен храм поселились два инока. Один из них молился на вершине и вдруг увидел Деву Марию, которая стояла на камне и пылала в огне. Он позвал своего друга, и он также увидел явление Богородицы. Был у этой картины и третий свидетель – пастух. После того как образ пропал на камне остался отпечаток правой стопы Богородицы, который до сих пор существует и что самое интересное в этом углублении всегда есть вода, являющаяся целебной.

Почаевская икона Божьей Матери «Неопалимая купина» появилась в 1559 году, когда митрополит Неофит проезжал через Волынь. Там он посетил одну дворянку, которой оставил в подарок икону Богородицы. Через некоторое время люди заметили, что от образа исходит странное сияние. В 1597 году икона впервые проявила свои чудодейственные силы, когда исцелила брата дворянки. После этого она передала образ инкам, которые жили на Почаевской горе. Через такое-то время там была построена церковь, которая перенесла огромное количество бедствий, а все благодаря заступничеству Девы Марии.

В чем помогает Почаевская Икона Божьей Матери?

Этот образ входит в перечень наиболее почитаемых народных святынь. Чаще всего молятся перед ним, чтобы избавиться от различных заболеваний, а также помогает он вразумить грешников. Есть также свидетельства, что он проявлял свою силу в ситуациях, когда человек попадал в плен и молил о поддержке.

Чтобы понять, какое значение имеет Почаевская икона , достаточно перечислить некоторые чудеса, свершившиеся благодаря силе образа. На сегодняшний день существует огромное количество свидетельств, к примеру, одно из значимых исцелений произошло в 1664 году. В одной семье у ребенка возникли проблемы со зрением, и левый глаз покрыло бельмо. Родители привезли его в монастырь и попросили омыть лицо ребенка водой из стопы Божьей Матери. На следующий день свершилось чудо – мальчик прекрасно все видел. Вскоре произошла трагедия, и ребенок умер, бабка все это время молилась перед Почаевской иконой, и вскоре он ожил и был абсолютно здоровым.

Существует не одно подтверждение воскрешающей силы иконы, а еще она спасла многих от различных смертельных болезней. Священники говорят о том, что обращаться в молитве к иконе нужно только с чистой душой и сердцем. Все данные перед образом обещания должны быть реализованы, поскольку можно накликать на себя беду.

Чудотворные иконы являются одним из главных достояний христианского мира. Множеству верующих через молитвы перед святынями была дарована помощь, и новости о чудесах, явленных иконами, появляются и по сей день.

Почаевская икона — одна из самых почитаемых верующими чудотворных святынь . Она известна не только в России, но и далеко за ее пределами. С чудесным божественным вмешательством, произошедшим по молитве перед иконой, связан важный исторический эпизод — освобождение Успенской Почаевской Лавры от захватчиков.

История иконы

Явление чудотворной силы иконы неразрывно связано с историей Почаевского монастыря. На возвышенности, где монастырь находится и по сей день, в далеком четырнадцатом веке поселились два монаха. Они прожили там некоторое время, соблюдая молитвенное правило и строгий пост, и однажды один из иноков решил взойти чуть выше того места, где они остановились. Подойдя к вершине горы, он узрел Божию Матерь, окруженную пламенным сиянием. Не веря своим глазам, он позвал своего соратника — и тот также замер в изумлении. Новость о чудесном явлении быстро разнеслась по многим окружающим городам. На месте, где стояла Дева Мария, появился отпечаток ее ноги, наполненный целебной водой.

Миниатюрный источник не иссыхает, несмотря на большое количество паломников, набирающих воду. По многочисленным утверждениям, источник до сих пор наполняется водой. Близ источника и была выстроена Почаевская обитель.

Сама икона изначально была привезена из Константинополя и преподнесена в дар одной дворянке, которая жила в имении неподалеку от Почаевского монастыря, — Анне Гойской. Произошло это в середине шестнадцатого века. Вскоре домочадцы обнаружили, что иногда от иконы исходит божественный свет, а еще через некоторое время благодаря иконе получил исцеление брат хозяйки. Женщина решила подарить святой образ обители, и он стал прекрасной ее жемчужиной.

Немало бедствий пришлось претерпеть Почаевской лавре за несколько веков существования. Но по молитвам к Пречистой Деве перед иконой «Почаевской» обитель преодолевала невзгоды и ненастья.

Один из наиболее ярких эпизодов и примеров чудотворной силы иконы — освобождение от турецких захватчиков, произошедшее в 17 веке. Согласно легенде, после того, как игумен и братия прочли молитву Богородице, над монастырем явилась сама Дева Мария с Небесным воинством. Ужаснувшиеся противники начали метать в небеса стрелы, но оружие возвращалось обратно и смертельно ранило их самих. Осада была снята.

Описание иконы

На иконе по пояс изображена Пресвятая Дева, держащая на правой руке Божественного Младенца, а в левой сжимающая плат, частично укрывающий Спасителя. Плат Богородицы символизирует божественную защиту, на которую может надеяться каждый верующий даже в самый тяжелый момент своей жизни. Спаситель поднимает правую руку в благословляющем жесте. По краям иконы в миниатюрах изображены святые. Оригинал иконы заключен в изящный позолоченный оклад.

Где находится икона

Древнейшая икона хранится в Успенском Соборе Почаевской Лавры, в украинском городе Почаев. Списки иконы, выполненные с предельной точностью, можно найти во многих российский церквях и храмах . Святыне можно поклониться в московском храме апостолов Петра и Павла в Лефртове, а также Троицком соборе Свято-Данилова монастыря. В последнем находится копия иконы, почитающаяся чудотворной.

В чем помогает Почаевская икона

Почаевскую икону просят о защите, о восстановлении справедливости и прекращении войны. Пред святым образом Богородице молятся о исцелении от болезней, о здравии родных, о восстановлении взаимопонимания и прекращении раздоров в семье, о защите дома от воров и пожаров.

Молитва перед Почаевской иконой

«К неиссякаемому источнику исцеления духовного и веры, к чудотворной иконе Твоей, Царица Небесная, прибегаем, умоляя Тебя: упаси от бед и искушений, мир во всем мире сохрани, от греха убереги. Милосердие Твое да послужит нам покровом от зла, захватчиков и горестей. Тебя прославляем и воздаем славу и поклонение Отцу, и Сыну, и Святому Духу. Аминь».

Дни почитания иконы

Празднование иконы совершается ежегодно 5 августа и 21 сентября по новому стилю. Эти дни отмечены особым богослужением, а в Почаевский монастырь стекается множество паломников со всего мира, желающих поклониться чудотворной святыне.

Чудотворная Почаевская икона Богородицы станет прекрасной защитой вашего дома и семейного счастья . Молитесь искренне, и ваши просьбы обязательно будут услышаны. Мы желаем вам мира в душе и крепкой веры. Будьте счастливы и не забывайте нажимать на кнопки и

05.08.2017 04:10

Среди множества чудотворных икон можно выделить лик Богоматери «Прежде Рождества и по Рождестве Дева». К...

5 августа проходит празднование в честь Почаевской иконы Божией Матери. Считающаяся одной из главных православных святынь, икона является чудотворной. С XVI века и по сей день через неё свершаются чудеса.

Исцеление Филиппа Козинского

Само появление иконы Богоматери в Почаевском монастыре связано с исцелением. С 1559 года лик находился в деревне Урля на западной Украине. Его подарил благочестивой дворянке Анны Гойской митрополит Неофит в благодарность за радушный приём. Икона простояла в домовой церкви Гойских 30 лет, после чего начала испускать неизъяснимый свет. Вскоре после этого чуда свершилось другое: брат Анны Гойской Филипп Козинский, который был от рождения слеп, молился перед иконой. Встав от молитвы, он прозрел.
Сочтя себя недостойной хранить чудотворную икону, Анна передала её в дар Почаевской обители.

Исцеление жены Андрея Фирлея

Когда Анна Гойская умерла, её племянник объявил о своём праве на наследство и забрал из монастыря икону, «ограбил монастырь», - пишут в православных изданиях. Был он верой лютеранин, причём ревностный. Через некоторое время после того, как он забрал икону, Андрей Фирлей решил повеселить друзей. Он организовал вечер. Его жена облачилась в ризы православного священника и принялась хулить чудотворную икону и Саму Богоматерь. Должно быть, весело было собравшимся в доме Фирлея, но недолго: богохульницу стал мучить «злой дух» и мучил несколько лет, пока муж не вернул икону в монастырь в 1644 году.

Перенесение по воздуху монаха

Во время набега на украинные земли татары захватили в плен монаха Почаевского монастыря. Томясь в неволе, он молился Деве Марии, вспоминал милый его сердцу Почаев и мечтал вернуться туда. До слёз горько жилось ему в крымском плену. И вот в праздник Успения Богородицы он снова молился, прося вернуть его в монастырь – и свершилось чудо. Не стало ни стен тюрьмы, ни тысячи километров, отделявших его от родного места. Монах, как был, в кандалах, очутился в Почаеве, где собрались толпы нарядного по случаю праздника народа. Те кандалы как доказательство чуда теперь хранятся в Почаевской лавре.

Избавление от турок

«Люта ваша богиня! – Воскликнул как-то один турок, с которым в начале XVIII века беседовал инок Гавриил из Почаевской обители. - Там погиб мой отец и много наших. Я был мал, тогда но не забуду этого бедствия». Тот турок говорил о Почаеве. А событие, которое оставило в его памяти столь глубокий след – явление Богородицы во время осады монастыря 50-тысячным татаро-турецким войском во главе с ханом Нурредином. Произошло оно в 1675 году.
Стены монастыря тогда были деревянными, каменных строений почти не было, и только чудо могло спасти иноков от неминуемой погибели. Утром 5 августа турки готовили план будущей атаки, а монахи молились Небесной Заступнице. Внезапно над обителью появилась Богородица в сопровождении вооружённых мечами ангелов. Турки испугались видения, пускали в Богоматерь стрелы, но те возвращались к ним обратно. Поддавшись панике, армия бежала. Воины в неразберихе били друг друга. Защитники монастыря пустились в погоню и довершили разгром, учинённый туркам Небесным Воинством.

Воскрешение Ивана Жабокрицкого

Почаевская икона известна не только многочисленными исцелениями и явлениями, но даже воскрешениями умерших. Одно из них произошло в 1664 году.
Иван Жабокрицкий, сын помещика из села Перевередова, тяжело болел. Врачи не смогли помочь ему, и Иван скончался. Но его бабушка не смогла смириться с потерей внука и, отправившись в Почаевский монастырь, стоя перед иконой, молила Богородицу: «Пречистая Дева в образе Почаевском, – взывала она, – сего внука моего посвящаю Тебе, только яви благодать Свою на нем; призри на слезы родителей его и соделай его живым и здоровым». Она вернулась домой, втайне надеясь застать Ивана живым, но чуда воскресения не произошло. Прошла ночь, наступил полдень следующего дня – и вдруг умерший пошевелил руками, протянул их и обратился к сидевшей рядом матери. Иван был голоден и хотел пить. Ему принесли и еду, и воду – и через некоторое время он встал, стал ходить. И был абсолютно здоров.

Исцеление Анны Акимчуковой

110 лет Почаев находился под властью униатской церкви. В 1831 году он снова стал православным и получил статус лавры. А в 1832-м здесь произошло первое после «возвращения» чудо. Пройдя 200 вёрст от Каменца-Подольского в сопровождении 70-летней бабушки, девочка Анна Акимчукова помолилась перед Почаевской иконой Божьей Матери и омыла глаза водой из другой местной святыни – Стопы Богородицы (согласно легенде, в XIII веке на этом месте двум подвижникам явилась Богородица, оставившая на камне свой след). Пришедшая девочка была слепа. После молитвы и омовения она прозрела. Увидев чудо, её бабушка приняла православие.

Одной из самых важных святынь, которая послана людям, является Почаевская икона Божьей Матери – чудотворный образ, связанный со многими удивительными явлениями и чудесами веры

История чудотворного образа

Начиная рассказ о том, как появилась Почаевская икона Богоматери следует перенестись в далекие времена. Когда Русью завладела Золотая Орда, два православных инока отправились на Волынь. Бродя по густым лесам, они обнаружили для себя пристанище, это была небольшая пещера, находившаяся в Почаевской горе. В этой части земля была практически не заселена людьми. Время шло. Иноки жили в постоянных молитвах с просьбами освободить русскую землю от разорительных набегов татаро-монгол. В один из дней, после длительной молитвы один монах отправился на вершину горы и перед ним появился образ Божьей Матери, которая встала на камень, а вокруг нее все было в огне.

Инок сразу же позвал своего напарника и вдвоем они стали наблюдать за этим необычным явлением. Рядом с пещерой в это же время гулял пастух, он также увидел это интересное явление. Пастух взошел на вершину горы и пал на колени перед образом Богородицы. Спустя какое- то время видение ушло. Но камень, где появилась Божья Матерь, стал самым настоящим свидетельствованием того, что она являлась людям потому, что на нем остался след от ее ноги. Используемый для почитания акафист Почаевской иконе Божией Матери кратко отмечает эти события.

Создание Почаевской Лавры

С тех времен вода, которая течет вблизи этого камня и в следу, считается святой и целебной. Ежегодно туда приходит большое число паломников, для того, чтобы испробовать этой водички и набрать ее с собой. Со временем вода в отпечатке следа не исчезает, он по-прежнему полный.
Спустя время, рядом с местом появления Божьей Матери были построены каменный монастырь и церковь. Также помогает и Почаевская икона Божьей Матери, которая тоже чтится как чудотворная. На многих списках изображаются отпечатки на камне и след Пречистой Девы.
В самой Почаевской Лавре находится икона Богородицы, которая обладает существенным значением для верующих и принесена туда Анной Гойской.

Анна жила в 16 веке и была Волынской помещицей. Как-то раз, ее дом посетил греческий митрополит. Встретила она его по-доброму, проявила истинное гостеприимство. Напоследок, он благословил Анну и подарил ей старинную икону Девы Марии, которая сейчас принимает молитвы верующих к иконе Божией Матери, ведь Почаевская Лавра привлекает много паломников и прихожан.

Сначала помещица оставила икону в своем домашнем месте для молитв. Спустя время она заметила, что икона излучает необычный свет и рядом творятся необычные чудесные вещи. Ее брат Филип был слепым, а после того как прочитал молитву иконе Богородица Почаевская он излечился от этого недуга. Это был первый известный случай помощи Почаевской Божьей матери простым верующим.

Чудесные явления не перестают радовать людей и в настоящее время. Именно поэтому большое количество паломников и отправляются в эти края, чтобы испить водички и приклониться к иконе Богородицы.

Читая молитвы, просят помочь избавить их от разных болезней и прочих не приятных жизненных моментов. Верующим Почаевская икона помогает с самыми разными просьбами.


В чем помогает икона

На протяжении всего времени почитания икона Почаевской Богородицы дарила людям множество чудес. Только зафиксированных чудес около шестисот и с каждым годом данное количество непрестанно увеличивается. Из древних времен дошли факты о невероятных вариантах исцеления, таких как воскрешение детей и многое другое.

Именно поэтому детям также советуют молиться этой иконе, Почаевская Богородица считается заступницей юных чад. Помимо этого, используют молитвы Почаевской иконе Божьей Матери от тюрьмы, и Пречистая Дева помогает тем, кто обвинен необоснованно и защищает.

На протяжении всей истории этот образ являлся заступником веры и русской земли. Ведь были такие исторические периоды, когда на этой территории лютеране активно распространяли собственную веру. Тем не менее, икона Пресвятой Богородицы Почаевская всегда помогала православным.

Иконографически образ относится к типу Елеуса, то есть Умиление. Тут Богородица и Христос прильнули друг к другу. Такой образ символизирует стремление людей к Господу.

Молитва и почитание иконы

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Почаевской»:

К Тебе́, о Богома́ти, моли́твенно притека́ем мы, гре́шнии, чудеса́ Твоя́, во святе́й ла́вре Поча́евстей явле́нная, помина́юще и о свои́х сокруша́ющеся прегреше́ниих. Ве́мы, Влады́чице, ве́мы, я́ко не подоба́ше нам, гре́шным, чесого́ проси́ти, то́кмо о е́же Пра́ведному Судии́ беззако́ния на́ша оста́вити нам. Вся бо на́ми в житии́ претерпе́нная, ско́рби же, и ну́жды, и боле́зни, я́ко плоды́ паде́ний на́ших прозябо́ша нам, Бо́гу сия́ на исправле́ние на́ше попуща́ющу. Те́мже вся сия́ и́стиною и судо́м Свои́м наведе́ Госпо́дь на гре́шныя рабы́ Своя́, и́же в печа́лех свои́х к заступле́нию Твоему́, Пречи́стая, притеко́ша и во умиле́нии серде́ц к Тебе́ взыва́ют си́це: грехо́в и беззако́ний на́ших, Блага́я, не помяни́, но па́че всечестне́и ру́це Твои́ воздви́гши, к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу предста́ни, да лю́те соде́янная на́ми отпу́стит нам, да за премно́гая неиспо́лненная обеща́ния на́ша лица́ Своего́ от рабо́в Свои́х не отврати́т, да благода́ти Своея́, спасе́нию на́шему посо́бствующия, от душ на́ших не оты́мет. Ей, Влады́чице, бу́ди спасе́нию на́шему Хода́таица и, малоду́шия на́шего не возгнуша́вшися, при́зри на стена́ния на́ша, я́же в беда́х и ско́рбех на́ших пред чудотво́рным Твои́м о́бразом возно́сим. Просвети́ умиле́нными по́мыслы умы́ на́ша, ве́ру на́шу укрепи́, наде́жду утверди́, любве́ сладча́йший дар сподо́би нас прия́ти. Си́ми у́бо, Пречи́стая, дарова́ньми, а не боле́зньми и скорбьми́ живо́т наш ко спасе́нию да возво́дится, но, от уны́ния и отча́яния ду́ши на́ша огражда́ющи, изба́ви нас, маломо́щных, от находя́щих на ны бед, и нужд, и клеветы́ челове́ческия, и боле́зней нестерпи́мых. Да́руй мир и благоустрое́ние жи́тельству христиа́нскому предста́тельством Твои́м, Влады́чице, утверди́ Правосла́вную ве́ру в стране́ на́шей и во всем ми́ре. Це́рковь Апо́стольскую и Собо́рную умале́нию не преда́ждь, уста́вы святы́х оте́ц на ве́ки непоколеби́мы сохрани́ и всех к Тебе́ притека́ющих от ро́ва поги́бельнаго спаси́. Еще́ же и е́ресию прельще́нных бра́тий на́ших или́ ве́ру спаси́тельную в грехо́вных страсте́х погуби́вших па́ки ко и́стинней ве́ре и покая́нию приведи́, да вку́пе с на́ми, Твоему́ чудотво́рному о́бразу покланя́ющеся, Твое́ предста́тельство испове́дят. Сподо́би у́бо нас, Пресвята́я Госпоже́ Богоро́дице, еще́ в животе́ сем побе́ду и́стины Твои́м заступле́нием узре́ти, сподо́би нас благода́тную ра́дость пре́жде кончи́ны на́шея восприя́ти, я́коже дре́вле насе́льники Поча́евския Твои́м явле́нием победи́тели и просвети́тели ага́рян показа́ла еси́, да вси мы благода́рным се́рдцем вку́пе со А́нгелы, и проро́ки, и апо́столы, и со все́ми святы́ми, Твое́ милосе́рдие прославля́юще, воздади́м сла́ву, честь и поклоне́ние в Тро́ице пева́емому Бо́гу Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, во ве́ки веко́в. Ами́нь.